Translate

Pemilik Kereta Dianiaya oleh Suspek Bernama Noor Izwan Abd Malik

WANTED...!!!
NOOR IZWAN BIN ABD MALIK scam
850923-01-6045


Diharap anda semua mengambil perhatian *terutamanya yang menjalankan perniagaan menyewa kenderaan tanpa permit (sendiri-sendiri punya) atau anda yang gemar meminjamkan kenderaan dgn sedikit imbuhan.

MODUS OPERANDI

Suspek biasanya datang pada sebelah malam serta menawarkan untuk meminjam/menyewa kenderaan mangsa/anda dalam masa 2-3 hari dengan bayaran tententu.

Setelah tamat rempoh 3 hari pertama, suspek akan membayar seperti yang dijanjikan melalui bayaran ke akaun mangsa dan seterusnya melanjutkan sewaan kenderaan sehingga seminggu.

Setelah tamat tempoh seminggu, suspek akan menghubungi mangsa umtuk menjelaskan sewaan minggu pertama menerusi barayan ke akaun. Semua transaksi telah berlaku seperti yang dijanjikan.

Tanpa memulangkan kenderaan suspek terus menawarkankan untuk menyewa secara mingguan. Bayaran minggu kedua serta ketiga juga dijelaskan dgn sempurna.

Ini menyebabkan mangsa mempercayai suspek. Suspek berbincang untuk menyewa secara bulanan. Melihatkan hasil keuntungan yg agak banyak serta rekod lampau suspek yg sgt baik mengenai bayaran, mangsa biasanya akan bersetuju, apabila sampai tempoh sebulan.

MANGSA akan menghubungi suspek, manakala suspek akan melengah-lengahkan sehinggalah 6 bulan dan kenderaan masih belum dipulangkan.

2 kes telah dilapor kan di sekitar Gombak, suspek adalah individu yang berlainan tetapi menggunakan modus operandi yg sama.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ada satu kedai di jalan chain ferry GS96 automotive sdn bhd nama boss dia micheal ooi 019-4455718 . Memang penipu besar minta duit beribu ribu untuk ubah suai dokumen untuk dapatkan loan bank 200k 300k dalam masa 3hari. Memang menipu . Dan juga sampai sekarang sudah 5bulan tak ada apa. Bagi tahu banyak alasan sampai sekarang masa kita minta balik duit tergesa gesa nak jawab call pun. Kawan kawan,pls beware
    GS96 Automotive Sdn Bhd ,Jalan chain ferry (Audi auto sdn bhd-nama lama)
    Lancia auto sdn bhd ,pulau tikus pulau pinang. Semua syarikat depa ja.
    Nama penipu MICHEAL OOI 019-4455718

    ReplyDelete