Translate

Lagi mangsa penipuan rumah sewa

VIRALKAN!! PENIPUAN SEWA RUMAH DARI MUDAH.MY

Scammer Lee Teik Meng

SILA BERHATI-HATI

IC PALSU! Si penipu ini guna nama Jeffrey Lee Teik Meng. Dia sewa homestay jenis condo dari pemilik sebenar unit selama 1-2 hari dgn bayaran RM200 sehari.

Scammer Lee Teik Meng


Kemudiannya dia iklankan rumah di laman mudah.my utk disewa sebanyak RM1,000 sebulan di Banjaria court, Batu Caves utk tempoh setahun.

Setan ni SUDAH ambil deposit sebanyak sebulan sewa, dua bulan setengah deposit sekuriti dan setengah bulan deposit utiliti.

Aku dah hilang duit RM4,000 drpd dia semalam!

Bukan aku ja mangsa! Ada 2 lagi mangsa lain yg sudah ditipu pada hari yg sama dgn jumlah RM yg sama!

MINTA KEPRIHATINAN DARI ‪#‎KELUARGA‬ ‪#‎RAKAN‬ ‪#‎BANGSAJOHOR‬ DAN ‪#‎WARGANEGARA‬ ‪#‎MALAYSIA‬ SEKALIAN UTK VIRALKAN DAN CARI SI PENIPU INI!

Jika dapat tangkap, sila BAGI CUKUP CUKUP DULU kemudian baru serahkan kpd pihak berwajib utk tindakan selanjutnya.


Doakan saya yg terbaik dan baik2 utk lalui dugaan ini 😔

https://www.facebook.com/dielz.art/posts/10209587669785960?pnref=story

Scammer Lee Teik Meng


Scammer Lee Teik Meng




Scammer Lee Teik Meng










8 comments:

  1. Alhamdulillah...pd hari ini isnin 28 nov 2016.penipu yg telah tipu anda dan sy dan lain2 lg telah ditangkap. Skrg berada di IPD Putrajaya. Pegawai penyiasat utk kes ini Insp Fadzli bhg jenyah komersial. Sy blh dihubungi dgn talian 0192002662

    ReplyDelete
  2. Thank you Insp Fadzli. Saya jg kena tipu oleh orang ini.

    ReplyDelete
  3. betul ke dia ditanggap kat IPD Putrajaya?

    ReplyDelete
  4. not sure but I think you may call the number.

    ReplyDelete
  5. 2.1.2019 kejadian sama berulang kembali di shah alam.. Berhati2 semua.. Modus operandi mereka sama..

    ReplyDelete
  6. Utk yg dh selesai kes ni boleh dapat balik x duit yg ditipu tu?

    ReplyDelete
  7. Ini orang semalam sudah mari penang . Beliau sewa homestay penang island , cakap bagi family tinggal sama 1 anak kecil kerana rumah sewa lain sudah tamat dan MCO tak boleh balik KL. Dan penipu cakap , jika anak kecil dia malam tidur tak kacau , akan sewa sampai MCO 28april 2020 buka. Malang yang, dia gambil kunci dengan saya pukul 1pm. After sama hari pukul 7pm , ada tenant mari tengok , penipu ini cakap dia ialah owner rumah ini tenant terlalu urgent mahu rumah , sudah bayar sebanyak 3k lebih bagi si penipu . Lepas tenant pergi toilet , duit letak di table , dia sama gambil duit , terus lari keluar rumah. Ini tenant tak boleh buat apa , so next days pergi management cari owner telefon. Akhirnya , baru tahu kena tipu ! * Mengapa penipu dapat tenant sangat cepat , kerana dia tanya awal 1 minggu , dan dia post advertisiment on mudah cari tenant. Saya harap owmer rumah gambar semua letak water mark telefon number supaya orang lain tak akan salah guna !

    ReplyDelete
  8. Modus operandi sama, orang sama, sy kena di taman midah,cheras . Utk penipu ni kalau kau baca blog ni,kau tunggu akan ada org jumpa kau lepastu kasi lumat. Hati2 semua. Cara dia buat kerja mmg over professional. Dia boleh build trust dekat kita sekejap jee. Kau bayangkan laa org boleh keluarkan 4k mcmtu je. Ingat org akan ambik mudah ke kalau nak decide utk amount yg mcmtu.So becarefull ye dalam memilih rumah.dan kalau jumpa dia ni, mintak tlg sangat bawak pi balai terus

    ReplyDelete