Translate

Penipuan Ejen Loan Gerenti Lulus

Mohd Hanif
August 23 ·
Perhatian kepada semua rakyat,

hari Khamis yg lalu saya tengok ada satu posting ini offer untuk buat loan gerenti lulus, saya seperti biasa melakukan siasatan untuk memastikan rakan2 lain tidak terkena.

Setelah 2 hari menyiasat, bukti yg ada sekarang adalah beliau dalam percubaan menipu.

Katanya untuk mendapatkan loan gerenti lulus ini, hanya cukup sekadar berikan IC depan belakang, dan wang tunai rm1500.

Proses loan akan dilakukan oleh orang bank dan dalam 21hari duit akan diberikan dengan 90% payout , dan 10% untuk takaful dan duit upah mereka.

Bila saya tanya dia di mana, dia ckp di Sabah kerana urusan kerja, bulan 10 baru balik Kl, dan bank mana bekerja dia tak boleh cakap kerana bahaya katanya.

Tapi dia nyatakan bank rakyat lembah kelang.

Tambah beliau lagi dia bekerja sebagai fulltime ejen.

Jadi saya buat berminat tawaran dia, dan dia berikan detail akaun untuk di bankin dan gambar ic yg terlibat.

Dari siasatan saya ic nampak seperti palsu.

No akaun maybank yg diberikan adalah

160054405242 - Nor Amirah Tiammuddin

setelah dibuat carian maka terpampang lah, ada seorang mangsa yg pernah kena dan sama dengan modus operandi yg dilakukan sekarang.

boleh tengok gambar atau di link ini

https://www.facebook.com/Senarai.Penipu.Online.Malaysia.Detail/posts/253676414666037

Dan saya sendiri dah add yg kena tipu ni dan berbual , dia katakan selepas bankin dia akan senyap dan melarikan diri tanpa buat apa2 .

Boleh tengok dalam member Jom Emas ini, adda lagi orang dia , link fb dia

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007028087131&fref=pb_other
no phone 016-2779334

Sekian sahaja siasatan saya, jgn kerana kita ingin mencuba menjual beli emas, kita dah terkena tipu dah di awal perjalannya, kalau tak mampu guna modal besar, buat dulu kecil kecil.

Bayangkan 40 ribu orang ada kat sini. 1000 orang berminat dengan apa yg dia katakan.
1000xrm1500 = rm1500000 . Lagi kaya dari buat program

Dan kalau dia tidak menipu boleh post kat sini terus, ceritakan apa yg berlaku .
Terima kasih

‪#‎sembangyangbenar‬

zT







15 comments:

  1. Loan Scam :-

    Loan Bank Rakyat :-
    Nor Alina ( CIMB - 76-0887053-6 )

    Bank Consultant :-
    Rosli Salleh - bekerja di Perodua Sg Petani

    Berhati-hati dengan mereka ini

    ReplyDelete
  2. Nor Alina : 019-6615636
    Rosli Salleh : 017-4081754 & 012-4571754

    ReplyDelete
  3. +601114966706..no ni pun ad call sy..dia ngaku bernama hadifi..sy ckp xprcaya dan dia berani berjmpa..dh serik kena tipu ni..

    ReplyDelete
  4. Xtau la dia ni tipu ke btol..tp cara dia sama jgak mntak dahulukan rm1500..siap nk tlg byar kn dlu tp half je..mkna nye rm750 je..

    ReplyDelete
  5. Xtau la dia ni tipu ke btol..tp cara dia sama jgak mntak dahulukan rm1500..siap nk tlg byar kn dlu tp half je..mkna nye rm750 je..

    ReplyDelete
  6. +601114966706..no ni pun ad call sy..dia ngaku bernama hadifi..sy ckp xprcaya dan dia berani berjmpa..dh serik kena tipu ni..

    ReplyDelete
  7. Kalau kita tak sign apa apa agreement dr pihak loan rasa nya ejen tapi , masa bank in duit tu , pakai nama company . then mereka minta bayar rm2k kita boleh buat laporan tak ?? And mcm mana nak dpt balik duit tu ? Pening rasanya ada sesiapa boleh bagi jawapan ?

    ReplyDelete
  8. Kalau kita tak sign apa apa agreement dr pihak loan rasa nya ejen tapi , masa bank in duit tu , pakai nama company . then mereka minta bayar rm2k kita boleh buat laporan tak ?? And mcm mana nak dpt balik duit tu ? Pening rasanya ada sesiapa boleh bagi jawapan ?

    ReplyDelete
  9. Sama dgn kes sy ni dia minta smpai 2k , tapi sy tak pasti di tipu atau tak , sbb sy bank in duit tu dekat company dia . Tapi tak sign apa apa agreement lagii kita boleh buat aduan tak ?? Kat bank ??

    ReplyDelete
  10. Sama dgn kes sy ni dia minta smpai 2k , tapi sy tak pasti di tipu atau tak , sbb sy bank in duit tu dekat company dia . Tapi tak sign apa apa agreement lagii kita boleh buat aduan tak ?? Kat bank ??

    ReplyDelete
  11. Saya pon dah kna tapi cimb bank nama haslina ghafar
    7064682980
    Haslina Binti Ghafar
    Dah lesap duit saya 2760..macam mana nak dapatkan balik ...ada cara tak

    ReplyDelete
  12. Saya pun dah terkena..tapi ejen dari KL..dia cakap pinjam rm5k bulan² bayar rm88.00 then lepas itu dia suruh bank in deposit rm500 bila dah bank in..ada kena byr stamping duty untuk garentor fee rm445 ..lepas dah approve teruz dia diam dan Whatsapp saya apa pun xda dibuka dan dibalas balik..untuk stamping duty nama peguam KALPANA A/L MUNIADY..boleh cakap dekat rm1k duit saya di tipu

    ReplyDelete
  13. Kena tipu? Buat laporan polis dan maklumkan pada https://www.tipu.my

    ReplyDelete
  14. Jaga Jaga my ea credit adalah palsu. Minta jaminan baru boleh proses loan.


    ReplyDelete

  15. Prosesnya lancar dan saya menerima dana saya pada hari kerja berikutnya. Saya akan sangat merekomendasikan AAtlasloan kepada siapa saja yang mencari bantuan keuangan. pesan saya untuk info lebih lanjut
    whatsapp me +1 443 345-9339
    Atlasloan83@gmail. com
    - Daryl D., Lynn, MA

    ReplyDelete